بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو

حتما تا به حال حین بالا رفتن از پله ها یا هنگام نشستن و برخاستن با صدای دل خراش زانوی خود مواجه شده اید. ویا دردهای زانویی هنگام پیاده روی که باعث سلب آسایش شما می شود. باید این خبر را به شما بدهیم که زانوی شما دچار آرتروز شده است و لازم است فوراً به بهترین متخصص اورتوپد مراجعه کنید.

آرتروز زانو

آرتروز زانو رایج ترین نوع آرتروز  محسوب می شود و سن ابتلا به این بیماری ٤٥سال به بالا است. غضروف زانو بعد از فرسوده شدن سفت شده و حالت کشسانی خود را از دست می دهد و دیگر قادر به حرکت نخواهد بود.

شدت بیماری آرتروز در افراد مختلف فرق دارد ، گاهی خود را نشان میدهد گاهی با درد شدید همراه است گاهی بصورت خفیف ودر مواردی نیز علامتی ندارد.

در صورتی که دردی به همراه نداشته باشد به یکباره غضروف زانوی شما طی سابیدگی بیش از حد آسیب جدی میبیند و درد عمیقی حاصل می شود.

بهترین جراح لگنعلت ایجاد آرتروز زانو

هشدار به افراد دارای وزن بالا

افرادی که دارای اضافه وزن می باشند به علت فشار زیادی که بر زانوی خود وارد می کنند میزان سایش غضروفی را افسایش میدهند.

همچنین ورزش نکردن و سیستم زندگی مجازی و حتی معاشرت های مجازی که موجب بی تحرکی فرد میشود نیز تاثیر بسزایی در ابتلا به آرتروز زانو را دارد.

از دیگر عللی که می توان از علت های بدشانسی دانست، ژنتیک و همچنین انحراف پا که یا در اثر ژنتیک و یا استفاده از کفش نامناسب است اشاره کرد.

چه موقع جراحی تعویض مفصل زانو می شود؟

زمانی که زانو به خاطر آسیب دیدگی درد احساس می کند ، مفصل زانو دچار تخریب شده است. گاهی این درد تا آنجا زیاد می شود که فعالیت هایی نظیر راه رفتن و یا عبور از پله ها و حتی هنگام نشستن نیز احساس می شود. در ابتدا برای درمان مراحل اولیه شروع می شود استفاده از دارو و دوره درمانی کوتاه بخشی از این روند است اما اگز این راهکار ها جواب ندهند باید وارد مرحله جراحی مفصل زانو شد تا بیمار بتواند سلامتی خود را بازیابد . البته در بعضی موارد شرایط بیمار تا حدی وخیم می شود که متخصص ارتوپد نمی تواند از مراحل دارودرمانی و غیره بهره گیرد و یکباره وارد مرحله تهاجمی می شود. این وضعیت بعد از بررسی و آزمایشات لازم به دست خواهد آمد.

هدف از تعویض مفصل زانو چیست؟

امروزه برای تعویض مفصل زانو تکنیک های به روزی وجود دارد که می توان برای آن در نظر گرفت و با تکنولوژی جدید از مفاصل مصنوعی بهتری استفاده کرد.

هذف از انجام این تعویض از بین بردن درد در بیمار و افزایش دامنه حرکت وی است . با تعویض مفصل زانو ساییدگی ها و آرتروز زانو از بین می رود و بیمار می تواند به راحتی مانند گذشته به فعالیت ادامه دهد . زمانی که غضروف موجود در مفصل زانو از بین رود حرکت مفصل سخت می شود که بیمار با درد شدید آن را احساس می کند . با تعویض مفصل زانو ، مفصل مصنوعی تا سال ها برای فرد عمر می کند و جزو عمل های موفق محسوب می شود .

برای آشنایی بیشتر با روند جراحی مفصل زانو می توانید روی ویدئو زیر کلیک نمایید.

ارتباط شرایط فیزیکی در تعویض مفصل زانو

این جراحی جزو عمل هایی است که وزن بیمار ، جنس و سن وی تاثیر بسیار ناچیزی در انجام جراحی دارد و متخصص ارتوپد بعد از معاینه فرد و شرایط زانوی فرد، تعویض مفصل زانو را تجویز می کند بدون در نظر گرفتن اینکه بیمار جوان و یا پیر باشد . اگر شرایط فرد ناهنجار باشد برای بهبود عملکرد باید این جراحی انجام شود . البته گاهی تصور می شود اگر در سنین پایین تر این جراحی انجام شود باید مجدد در سالهای بعد این جراحی را از سر گرفت . اما باید گفت انجام زودهنگام این جراحی درد را از بین برده و عملکرد زانو را باز می یابد.

بهترین دکتر تعویض مفصل زانو

می توان به افرادی که آرتروزشان شدت بیشتری گرفته و دیگر قادر به حرکت نیستند و از درد رنج میبرند پیشنهاد داد که به متخصص ارتوپد مجرب مراجعه کنند.

متخصص ارتوپد با تشخیص شدت آرتروز که همان از دست رفتگی مفصل زانو میباشد راه حل تعویض مفصل زانو را پیشنهاد دهد.

تعویض مفصل زانو امروزه خیلی شایع شده ودر اکثر مواقع موفقیت آمیز بوده، زیرا در این روش مفصل آسیب دیده را برداشته و مفصل مصنوعی را جایگزین می کنند. شایان ذکر است که مفصل مصنوعی تا٢٠سال برای فرد مفید واقع می شود. که البته میزان عمر مفید و دریافت بهترین نتیجه از این جراحی به مهارت پزشک شما بستگی دارد. به همین علت توصیه می کنیم به بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو مراجعه کنید.

دکتر بهنام نصیری متخصص ارتوپدی ، جراح و متخصص بیماری های استخوانی و مفاصل ، آرتروسکوپی ، تعویض مفاصل ارتوپد خوب در تهران می باشد . تجربیات بسیاری را کسب کرده است و توانسته است بیماران زیادی را بهبود ببخشد اگر شما هم جز افرادی هستید که از بیماری های مفاصل رنج می برید می توانید به همراه دکتر نصیری جهت درمان آن اقدام نمائید . جهت تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های تماس ۰۲۱۷۷۸۴۴۵۶۹ – ۰۲۱۷۷۸۲۵۵۵۶-۰۲۱۸۸۸۷۸۴۱۱ – ۰۲۱۸۸۷۸۸۶۷۱ تماس حاصل نمائید .

مزایای تعویض مفصل زانو

از مزایای تعویض مفصل زانو می توان به مواردی همچون؛ رهایی یافتن از دردهای طاقت فرسا و همچنین دیگر از پاها و زانو های ضربدری خبری نیست.

بعد از عمل با انجام حرکات ورزشی و توصیه های پزشک متخصص ارتوپد خود می توانید به راحتی با مفصل زانویی جدید خود کار های روزمره خود را انجام دهید. به زبانی ساده تر گویی زانویی جدید به شما اهدا شده است.

پانزده − 12 =