درد مفصل لگن بعد از جراحی

آیا تعویض مفصل ران انجام داده اید ؟

آیا بعد از جراحی مفصل هنوز درد دارید ؟

امروزه جراحی مفصل لگن بسیار کاربری بوده و مشکل بیماران را در مورد از دست دادن مفصل ، برطرف نموده است . حال بعد از جراحی مفصل بیمار درد های مکرر در لگن احساس می کند که می تواند نگران کننده باشد . با ما همراه باشید تا در ادامه با انواع این درد ها و روش های درمانی آن بیشتر آشنا شوید .

درد مفصل لگن

درد لگن معمولا از خرابی شدید مفصل و یا ساییدگی پیشرفته آن به وجود می آید . در بعضی مواقع درد لگن به علت خرابی مفصل لگن نیست بلکه در مواردی به خصوص در افراد مسن ، همراه با خرابی مفصل ران ممکن است مشکلاتی در ستون مهره ها نیز وجود داشته باشد و این مشکل منشاء درد باشد . این درد می تواند به جای کمر در لگن احساس شود مانند تنگی کانال نخاعی یا دیسک کمر که می تواند چنین دردی را ایجاد کند .

تعویض مفصل لگنتعویض مفصل لگن

زمانی که مفصل ران دچار مشکل می شود معمولا احتیاج است جراحی انجام گیرد و یک مفصل مصنوعی جای مفصل خراب شده را بگیرد . این کار بیشتر به این خاطر انجام می شود که درد لگن از بین برود چرا که هدف اصلی از انجام تعویض مفصل ران ، ار بین بردن درد لگن می باشد . اما در بعضی موارد بعد از جراحی درد لگن کم نمی شود و یا کم می شود اما از بین نمی رود و یا در مدتی خوب است و دوباره درد شروع می شود که این مسئله برای بیمار بسیار ناراحت کننده است و شاید به عنوان عوارض تعویض مفصل لگن عنوان شود .

علل درد مفصل ران بعد از جراحی

باقی ماندن درد لگن بعد از جراحی و یا ایجاد درد جدید در این ناحیه گرچه بعید بوده اما احتمال آن وجود دارد . شایع ترین آن وجود درد در کمر است که در لگن احساس می شود . ممکن است به خاطر لق شدن مفصل مصنوعی و یا عفونت آن یا موارد دیگر باشد . قابل ذکر است علت درد قابل کشف و درمان است . در بعضی موارد مراقبت بعد از عمل تعویض مفصل می تواند بسیار تاثیر گذار باشد .

تاثیر درد کمر روی مفصل ران

گاهی بیماران برای درد مفصل مراجعه می کنند و بعد از معاینه متوجه می شوند که این درد به خاطر آسیب در کمر است . این مسئله به خاطر عصب گیری مشترک بین کمر و لگن است.

تعویض مفصل ران همراه با کمردرد

در بیمارانی که هم مشکل لگن و هم مشکل کمردرد دارند با جراحی تعویض مفصل ران ، دردی که منشاء آن در لگن است ، از بین می رود به این صورت که مفصل آسیب دیده خارج می شود . حال اگر مشکل کمر نیز وجود داشته باشد چون درمان نشده است موجب باقی ماندن درد می شود .

درد هایی که از مشکل کمر در لگن ایجاد می شود یک مشخصه مهم دارد و آن احساس درد در پشت لگن است و با درد هایی که به خاطر خود لگن بوده و در جلو احساس می شود مانند آرتروز مفصل لگن ، متفاوت است .

دکتر بهنام نصیری متخصص ارتوپدی ، جراح و متخصص بیماری های استخوانی و مفاصل ، آرتروسکوپی ، تعویض مفاصل ارتوپد خوب در تهران می باشد . تجربیات بسیاری را کسب کرده است و توانسته است بیماران زیادی را بهبود ببخشد اگر شما هم جز افرادی هستید که از بیماری های مفاصل رنج می برید می توانید به همراه دکتر نصیری جهت درمان آن اقدام نمائید . جهت تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های تماس ۰۲۱۷۷۸۴۴۵۶۹ – ۰۲۱۷۷۸۲۵۵۵۶-۰۲۱۸۸۸۷۸۴۱۱ – ۰۲۱۸۸۷۸۸۶۷۱ تماس حاصل نمائید .

نتجه گیری

درنتیجه در مواردی که درد بعد از تعویض مفصل ران باقی مانده می توان این نکته را یادآور شود که ممکن است این منشا درد از کمر باشد . در بیماران این مسئله باعث ایجاد سردرگمی می شود که توصیه می گردد برای رسیدن به نتیجه درست ، حتما به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید .