درمان شکستگی لگن

شکستگی لگن نامی است که عموم مردم آن را شنیده اند و یا در خود و اطرافیانشان با آن درگیر بوده اند . رخ دادن حوادث مختلف مانند تصادف ، سقوط از ارتفاع و یا موارد این چنینی می تواد باعث شکستگی لگن شود . معمولا افراد در سنین بالاتر بیشتر با آن مواجه می شوند که می تواند به خاطر پوکی استخوان و ضعف در استخوان ها باشد. در صورتیکه شکستگی در جوانان عمدتا بر اثر حادثه رخ می دهد .

شکستگی لگنلگن

عضو مهمی در بدن که در ارتباط مستقیم حرکتی قرار دارد لگن است . این عضو به شکل حلقوی بوده و در قسمت انتهایی بدن قرار دارد و در ارتباط مسیقیم با ستون فقرات و همچنین استخوان های ران می باشد . در لگن اعضای گوارشی ، ادراری ، تناسلی و تولید مثل وجود دارد و بافت های مهمی از آن عبور می کند که باعث اتصال به اندام پایین بدن می شود . از این رو اگر این قسمت از بدن دچار آسیب دیدگی شود مشکلات مختلفی به سراغ فرد خواهد آمد که در وظایف دیگر اعضای بدن نیز اختلال ایجاد می کند .

از جمله این آسیب دیدگی ها شکستگی لگن می باشد که در ادامه به توضیح بیشتر آن می پردازیم .

شکستگی لگن

این مشکل جزو مواردی است که بیشتر در افراد با سن بالا دیده می شود و در بین خانم ها بعد از دوره یائسگی بیشتر خواهد بود که عامل آن کمبود ویتامین D ، کلسیم در بدن است . البته امروزه با پیشرفت علم مشخص شده است که مصرف دخانیات ، سابقه خانوادگی و نداشتن تحرک کافی می تواند احتمال آسیب رساندن به لگن و شکستی را افزایش دهد .

علائم شکستگی لگن

شکستگی لگن دارای علائمی است که باید در صورت داشتن آن علائم به متخصص ارتوپد مراجعه نمایید و اقدامات درمانی را انجام دهید .

• ناتوان بودن در راه رفتن و ایستادن
  • درد در قسمت پشت بدن
  • درد در کشاله لگن و ران
  • وجود خون در ادرار
  • خونریزی داخلی
  • پارگی مثانه و …

دکتر بهنام نصیری متخصص ارتوپدی ، جراح و متخصص بیماری های استخوانی و مفاصل ، آرتروسکوپی ، تعویض مفاصل ارتوپد خوب در تهران می باشد . تجربیات بسیاری را کسب کرده است و توانسته است بیماران زیادی را بهبود ببخشد اگر شما هم جز افرادی هستید که از بیماری های مفاصل رنج می برید می توانید به همراه دکتر نصیری جهت درمان آن اقدام نمائید . جهت تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های تماس ۰۲۱۷۷۸۴۴۵۶۹ – ۰۲۱۷۷۸۲۵۵۵۶-۰۲۱۸۸۸۷۸۴۱۱ – ۰۲۱۸۸۷۸۸۶۷۱ تماس حاصل نمائید .

درمان شکستگی لگن

برای درمان شکستگی لگن راه حل های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار متفاوت است . اگر بیمار پیر باشد و یا مشکلات پزشکی دیگری داشته باشد مسلما در انتخاب روش های درمانی موثر خواهد بود .

از جمله روش های درمانی برای شکستگی لگن :

• استفاده از دارو
  • عمل جراحی
  • فیزیوتراپی

برای کاهش درد ممکن است دارو تجویز شود و برای ترمیم شکستگی و جایگزینی آن ، جراحی می تواند بهترین گزینه باشد . به این صورت که با جراحی تعویض مفصل ران قسمت آسیب دیده را جدا کرده و قسمت مصنوعی به این قسمت اضافه می شود . برای بهبودی کامل نیز معمولا بعد از جراحی فیزیوتراپی تجویز می شود که نتیجه مطلوب تری حاصل شود .

کلام آخر

در درمان شکستگی ها اقدام به موقع تاثیر زیادی دارد البته معمولا به خاطر وجود درد مراجعه به موقع رخ می دهد اما انجام جراحی و یا روش درمانی مورد نظر نباید به تعویق بیوفتد .

پنج × 1 =