دلایل درد در مفصل لگن مصنوعی

آیا از مفصل لگن مصنوعی استفاده می کنید ؟

آیا بعد از جراحی مفصل لگن احساس درد داریئ ؟

امروزه استفاده از مفصل های مصنوعی ، تحول نوعی در علم ارتوپدی ایجاد کرده است . بیماران بسیاری به علت آسیب های شدید مجبور به از دست دادن مفصل لگن می شوند که اکنون با جراحی های دقیق می توان مفصل مصنوعی را جایگزین مفصل آسیب دیده بیمار نمود .

این جراحی ها بسیار حساس بوده و در مواردی ممکن است بعد از جراحی ، بیمار دچار درد شود که در ادامه ، به بیان برخی علت ها و درمان های آن می پردازیم .

تعویض مفصل لگنلق شدن مفصل مصنوعی لگن

بعد از گذشت مدتی از جراحی مفصل لگن ، دربعضی موارد ممکن است مفصل مصنوعی لق شود و لق شدن این مفصل می تواند باعث ایجاد درد شود ، این درد ها معمولا در کشاله ران و خود ران احساس می شود و معمولا چند سال بعد از تعویض مفصل به وجود می آید . در این موارد متخصص ارتوپدی با کمی دقت در بررسی های تصویر برداری لگن ، می تواند متوجه این موضوع شود .

درمان لق شدن مفصل لگن مصنوعی

در صورت لق شدن مفصل جای نگرانی وجود ندارد و قابل حل است . با جراحی مجدد می تواند مفصل لق شده را خارج و مفصل دیگری به جای آن گذاشت .

عفونت جراحی مفصل لگن

دلیل دیگر درد بعد از جراحی ، عفونت است . انتظار نداشته باشید عفونت همیشه با تب و لرز و یا ترشح از زخم ، خود را نشان دهد گاهی اوقات تنها علامت عفونت اطراف مفصل مصنوعی ، درد لگن است . شروع این عفونت می تواند همان ابتدا بعد از جراحی باشد که در این صورت درد بلافاصله شروع شده و خوب نمی شود . اما در بعضی موارد عفونت مدتی بعد از جراحی به وجود می آید که بیمار اظهار می کند بعد از جراحی درد نداشته و به تازگی شروع شده است .

درمان عفونت بعد از جراحی لگن

متخصص ارتوپد با آزمایش و تصویر برداری از لگن و در صورت نیاز نمونه برداری از بافت اطراف مفصل مصنوعی ، می تواند وجود عفونت را تشخیص دهد . درمان عفونت ها ، عمدتا در قالب عمل جراحی صورت می گیرد .

دلایل دیگر درد در مفصل لگن بعد از جراحی

دلایل دیگری که برای درد های شایع مفصل لگن بعد از جراحی عنوان می شود از جمله :

فشارهایی که از قسمتی از مفصل مصنوعی به تاندون های لگن و یا به استخوان ران وارد می کند همچنین ممکن است بدن به فلز به کار رفته در مفصل مصنوعی حساسیت ایجاد کند .

همه این علائم و علت ها که سبب درد در بیمار می شود را می توان با معاینه ، آزمایش و تصویربرداری مشخص و درمان کرد .

دکتر بهنام نصیری متخصص ارتوپدی ، جراح و متخصص بیماری های استخوانی و مفاصل ، آرتروسکوپی ، تعویض مفاصل ارتوپد خوب در تهران می باشد . تجربیات بسیاری را کسب کرده است و توانسته است بیماران زیادی را بهبود ببخشد اگر شما هم جز افرادی هستید که از بیماری های مفاصل رنج می برید می توانید به همراه دکتر نصیری جهت درمان آن اقدام نمائید . جهت تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های تماس ۰۲۱۷۷۸۴۴۵۶۹ – ۰۲۱۷۷۸۲۵۵۵۶-۰۲۱۸۸۸۷۸۴۱۱ – ۰۲۱۸۸۷۸۸۶۷۱ تماس حاصل نمائید .

نتیجه گیری

بر طبق آنچه ذکر شد بعد از جراحی لگن باید نکات و توصیه های پزشک را جدی گرفت و در صورت داشتن هر نوع درد و یا علائم های غیر معمول حتما به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه نمایید و نسبت به آن بی توجه نباشید زیرا اقدامات به موقع ، تاثیر زیادی در بهبود روند درمانی خواهد داشت .

سیزده + 19 =