سوالات متداول آرتروسکوپی

پرسش بیمار :

دوره نقاهت بعد از انجام جراحی آرتروسکوپی زانو چقدر است ؟

پاسخ پزشک :

آرتروسکوپی زانو از دوره نقاهت بسیار کمی برخورد است و همان روز می تواند ترخیص شود و کل زمان جراحی حدود یک تا نیم ساعت می باشد.

پرسش بیمار :

آیا انجام آرتروسکوپی عوارضی دارد ؟

پاسخ پزشک :

یک روشی کم عارضه هست. فقط موضوع مهم عفونت یا لخته شدن خون در ساق پا و تجمع خون در زانو هست. که تمامی این عوارض جانبی بوده و برای پیشگیری از بروز چنین عوارضی بهتر است به متخصص ارتوپد ماهر و باتجربه مراجعه شود .

پرسش بیمار :

هزینه آرتروسکوپی شانه چقدر است و مراقبت های بعد از انجام آرتروسکوپی به صورت می باشد ؟

پاسخ پزشک :

هزینه انجام جراحی آرتروسکوپی شانه با آرتروسکوپی زانو کاملا متفاوت می باشد و هزینه های جراحی طبق تعرفه های نظام سلامت می باشد . لذا برای اطلاع از مراقبت های بعد از جراحی به مقاله ی آرتروسکوپی شانه مراجعه شود .

پرسش بیمار :

چه زمانی آرتروسکوپی لگن توصیه می شود ؟

پاسخ پزشک :

زمانی که بیماری شما با درد همراه باشد و با درمان های غیر جراحی نظیر: فیزیوتراپی و داروها درمان نشود. متخصص ارتوپد احتمالا آرتروسکوپی لگن را به شما پیشنهاد می کند.

پرسش بیمار :

چه زمانی می توانیم بعد از آرتروسکوپی رانندگی کنیم؟

پاسخ پزشک :

رانندگی کردن بعد از انجام آرتروسکوپی به ناحیه تحت درمان بستگی دارد و باید با مشورت پزشک انجام شود و اغلب بهتر است تا ۴۸ ساعت از رانندگی کردن اجتناب ورزید .

پرسش بیمار :

آیا بعد از انجام آرتروسکوپی می توانیم فعالیت های ورزشی داشته باشیم ؟

پاسخ پزشک :

فعالیت های کم اثر مانند دوچرخه سواری و شنا را می توان بعد از چهار هفته شروع کرد. اگر نحوه جراحی شما با حذف استخوان باشد، شروع فعالیت های مانند راه رفتن و پریدن بعد از شش هفته از جراحی بهتر است. آموزش انجام وزش های خاص پس از جراحی بعد از شش هفته شروع می شود.

پرسش بیمار :

آیا جراحی آرتروسکوپی درد دارد ؟

پاسخ پزشک :

پس از آرتروسکوپی میزان حس درد وابسته به نوع روش انجام شده و میزان آسیب قبلی درناحیه مورد نظر فرد خواهد داشت. اکثر بیماران از اینکه درد کمتری نسبت به این روش داشته اند خوشایند هستند.

پرسش بیمار :

طول دوره بهبود بعد از جراحی آرتروسکوپی لگن چقدر است ؟

پاسخ پزشک :

بازگشت به محل کار بستگی به روش انجام شده جراحی و نوع کاری که در گیر آن هستید متفاوت خواهد بود. اکثر افراد می توانند در عرض دو هفته به کار اداری بازگردند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به جراح ارتوپد خوب در تهران مراجعه نمایید.