مزایا و معایب تعویض مفصل زانو

درد زانو یک نام آشنا برای افرادی که پا به سن گذاشته اند . شاید در اطراف خود افرادی داشته باشید که از درد آرتروز زانو شکایت داشته و به دنبال راه مناسب برای درمان بوده اند . امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، این حوزه پزشکی نیز بی بهره نمانده و درمان های موثری توسط جراح ارتوپد معرفی می شود که بسیار موثر هستند . برای آرتروز زانو نیز یکی از راه های درمانی تعویض مفصل زانو است . حال این درمان معایب و مزایایی دارد که آگاهی از آن به بیماران کمک می کند با دید روشنی نوع درمان را انتخاب کنند . در ادامه به توضیح این قسمت می پردازیم .

جراحی زانو

مفصل زانو

زانو جزو اعضای پیچیده بدن است که وظیفه حرکتی بدن را به عهده دارد این سیتم اهمیت بسیار دارد و در صورت آسیب ، حرکت فرد غیر ممکن و یا به سختی امکان پذیر خواهد بود . مفصل زانو ممکن است به دلایل آرتروز استخوان ، آرتریت روماتوئید و یا آرتروز های دیگر تخریب شود و نیاز باشد جراحی تعویض مفصل زانو انجام شود . زانو درد از دیرباز جزو شکایات عموم افراد بوده و همیشه باعث محدود شدن سیستم حرکتی می شده است اما با این روش دیگر زانودرد پایان راه نیست و در صورت آسیب دیدن و صدمه می توان آن را بازیابی نمود . جراح ارتوپد در این جراحی ، مفصل آسیب دیده را با مفصل مصنوعی تعویض می کند .

عوارض تعویض مفصل زانو

در انجام جراحی همیشه عوارضی در کنار مزایای آن وجود دارد که باعث می شود در انتخاب جراحی دقت بیشتری شود در نتیجه همیشه در انجام جراحی اگر فواید آن بیشتر از معایب باشد به آن توصیه می شود . در جراحی تعویض مفصل زانو احتمال وجود شکستگی ، عفونت ، دررفتگی و صدمه به عضلات وجود دارد که قابل حل می باشد و اگر جراح در این زمینه تبحر لازم را داشته باشد این احتمال بسیار کاهش می یابد .

دکتر بهنام نصیری متخصص ارتوپدی ، جراح و متخصص بیماری های استخوانی و مفاصل ، آرتروسکوپی ، تعویض مفاصل ارتوپد خوب در تهران می باشد . تجربیات بسیاری را کسب کرده است و توانسته است بیماران زیادی را بهبود ببخشد اگر شما هم جز افرادی هستید که از بیماری های مفاصل رنج می برید می توانید به همراه دکتر نصیری جهت درمان آن اقدام نمائید . جهت تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های تماس ۰۲۱۷۷۸۴۴۵۶۹ – ۰۲۱۷۷۸۲۵۵۵۶-۰۲۱۸۸۸۷۸۴۱۱ – ۰۲۱۸۸۷۸۸۶۷۱ تماس حاصل نمائید .

مزایای تعویض زانو

مهم ترین فوایدی که در انجام این جراحی وجود دارد برطرف شدن درد بیماران است . مشکل پرانتزی و یا ضربدری بودن پا از بین می رود و دامنه حرکت بیمار اعم از نشستن و راه رفتن از بین می رود . بیمارانی که مشکل زانو داشته اند علاوه بر متحمل شدن درد زیاد از صدای زانو و دررفتگی آن شکایت داشته اند که بعد از عمل تعویض مفصل زانو این مشکل برطرف می شود . با این جراحی شایع ترین مشکل زانو که همان آرتروز زانو است ، درمان می شود به طوری که می توان گفت این روش درمانی ، سلامی دوباره به زندگی همراه با آرامش است .