خانه » مراقبت بعد از عمل تعویض مفصل لگن

مراقبت بعد از عمل تعویض مفصل لگن

تعویض مفصل لگن
آنچه می خوانید...

مراقبت بعد از عمل تعویض مفصل لگن

عمل تعویض مفصل بسیار کاربری و نتیجه بخش است . بیمارانی که از این مشکل رنج می بردند امروزه می توانند با جراحی های لازم به زندگی عادی خود ادامه دهند. انجام مراقبت ها بعد از هر عملی از جمله جراحی تعویض مفصل لگن می تواند بسیار مهم باشد . در این بخش ما به بیان گوشه ای از این مراقبت ها پرداخته ایم .

تعویض مفصل لگن

افرادی که برای آن ها عمل تعویض مفصل انجام می شود یا در بیهوشی عمومی انجام می شود یا تحت بی حسی که از ناحیه کمری اتفاق می افتد یعنی یا اسپاینال می شود و یا اپیدورال . به خاطر همین افرادی که وارد ریکاوری می شوند عملا حس دردی ندارند به خاطر اینکه هنوز اثرات بی هوشی وجود دارد و این باعث می شود که در مرحله ای که تحت نظر مراقبت های ویژه بعد از عمل هستید دردی را احساس نکنید . بنابراین بعد از آن در قسمت رکاوری دارو هایی به بیمار داده می شود که درد را کاهش دهد .

تعویض مفصل لگنمراقبت های لازم بعد از جراحی مفصل لگن

در این مدت چک می شود که بیمار از لحاظ قلبی ، عروقی ، از لحاظ مسائل فشاری چگونه است و آیا نیاز به انتقال خون دارد و یا نه مورد بررسی قرار می گیرد . بعد از این مرحله بیمار به بخش ، انتقال پیدا می کند .

بعضی افراد به علت سنی و به علت مشکلاتی که قبل از جراحی دارند مانند مشکلات کلیوی ، دیابت و یا قلبی ، نیاز است که یک شب را در ICU  و یا CCU بگذرانند این بدان معنا نیست که مشکل خاصی در عمل آن ها وجود داشته است و فقط برای دقت و مراقبت بیشتر انجام می شود .

روز بعد از عمل تعویض مفصل لگن

روز بعد از عمل جراحی باید غذا های مقوی به اندازه کافی میل شود . به گفته متخصص ارتوپدی بیمار باید مایعات زیاد بخورد . حتما در این زمان مراقبین به کمک بیمار می آیند و بیمار باید راه برود . این راه رفتن کمک می کند که خیلی از مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد از بین برود و اگر راه رفتن اولیه درست آموزش داده شود خود بیمار تمایل بیشتری به راه رفتن دارد. آموزش صحیح راه رفتن و یا استفاده از سرویس های بهداشتی توسط فیزیوتراپ به بیمار داده خواهد شد .

پانسمان زخم

زمانی که عمل انجام می شود یک پانسمان زخم در روز اول بعد از جراحی ، برای بیمار تعویض می شود و روز دوم ، زمانی که بیمار ، بیمارستان را ترک می کند یک پانسمان ضد آب برایش گذاشته می شود که این پاسمان ضد آب کمک می کند که بتواند استحمام کند . این پاسمان تا دوهفته که زمان مراجعه بعدی بیمار به پزشک است ، باقی می ماند .

جلوگیری از لخته شدن خون در پا

در جراحی مفصل لگن مشکلی که به وجود می آید انعقاد خون و یا لخته شدن خون است که برای جلو گیری از آن دارو هایی توسط پزشک تجویز می شود که به شکل زیر جلد ، آمپول هایی در ناحیه های اطراف ناف زده می شود . نحوه تزریق آن به بیمار آموزش داده می شود .

دکتر بهنام نصیری متخصص ارتوپدی ، جراح و متخصص بیماری های استخوانی و مفاصل ، آرتروسکوپی ، تعویض مفاصل ارتوپد خوب در تهران می باشد . تجربیات بسیاری را کسب کرده است و توانسته است بیماران زیادی را بهبود ببخشد اگر شما هم جز افرادی هستید که از بیماری های مفاصل رنج می برید می توانید به همراه دکتر نصیری جهت درمان آن اقدام نمائید . جهت تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های تماس 02177844569 – 02177825556-02188878411 – 02188788671 تماس حاصل نمائید .

روز سوم عمل تعویض مفصل لگن

از روز سوم جراحی تعویض مفصل لگن باید فیزیوتراپی سرپایی شروع شود تا بیمار بتواند از هفته اول تا دوم ، وسیه کمکی را کنار بگذارد و از هفته سوم بتواند رانندگی را شروع کند . معمولا جلسات فیزیوتراپی ده جلسه می باشد و در این بازه زمانی سه هفته بیمار در 95 درصد مواقع به زندگی عادی خود بر می گردد مگر در افراد معدودی که به خاطر مشکلات پیچیده ای که دارند ، کمی بیشتر طول می کشد .

تخت های بیمار باید به صورتی باش که بیمار دچار گرفتکی عضلات نشود . اطراف بیمار نباید به گونه ای شلوغ باشد که بیمار نتواند حرکت کند

نتیجه گیری

عمل تعویض مفصل لگن مشکلات بسیاری از بیماران را برطرف نموده است با مراقبت های لازم می توانیم به سرعت زندگی عادی خود را دنبال کنیم .

کاربرد پروتز لگن

عوارض تعویض مفصل لگن

آسیب دیدگی مفصل لگن

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر بهنام نصیری

جراح و متخصص بیماری های استخوانی مفاصل، آرتروسکوپی، تعویض مفاصل و دیگر بیماری های مرتبط با ستون فقرات و ارتوپدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *