خانه » علائم سرطان بازو – درد بازو و سرطان

علائم سرطان بازو – درد بازو و سرطان

علائم سرطان بازو

علائم سرطان بازو ممکن است به صورت متنوعی ظاهر شود و بر اساس نوع سرطان، مرحله بیماری، و موقعیت ابتلا متفاوت باشد.در ادامه، به بررسی علائم سرطان بازو و ارتباط درد بازو و سرطان می‌پردازیم:

علائم سرطان بازو چیست؟

علائم سرطان بازو ممکن است شامل تغییرات مشهود در این ناحیه باشد. این تغییرات ممکن است به صورت زیر باشند:

درد بازو و سرطان مرتبط هستند؟

درد بازو و سرطان

بله، درد  بازو و سرطان ممکن است، مرتبط باشد، اما باید توجه داشت که درد بازو ممکن است به علت مسائل مختلفی اتفاق بیافتد و همیشه نباید به سرطان نسبت داده شود. در صورت وجود درد در بازو، علت آن باید توسط پزشک تشخیص داده شود.

در مورد سرطان، درد معمولاً یکی از علائم متداول نیست و در مراحل ابتدایی ممکن است سرطان بدون درد آشکار شود. اما در برخی از حالات، وقتی که سلول‌های سرطانی به اطراف گسترش می یابند و به بافت‌های اطراف فشار می‌آورند، می‌تواند درد ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید : بهترین دکتر متخصص ارتوپد در تهران کیست؟

سرطانهایی که ممکن است باعث درد در بازو شوند عبارتند از:

•  سرطان سینه: ممکن است باعث درد در بازو شود، خصوصاً اگر سلول‌های سرطانی به لنفاوی‌های محاطی گسترش یابند.
  •  سرطان ریه: در برخی موارد، سلول‌های سرطانی از ریه به لنفاوی‌ها یا استخوان‌های بازو گسترش پیدا کنند که می‌تواند باعث درد شود.
  •  سرطان استخوان بازو: اگر سلول‌های سرطانی به استخوان‌های بازو یا استخوان‌های ساختاری اطراف گسترش یابند، ممکن است درد ایجاد کنند.

هرگز نباید خودتان تشخیص بگذارید. اگر با درد بازو مواجه هستید یا نگران علائم خود هستید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا تشخیص صحیح انجام شود و در صورت لزوم، درمان مناسب شروع شود.

تغییرات در پوست و علائم سرطان بازو

تغییرات در پوست می‌تواند یکی از نشانه‌های سرطان بازو باشد. این تغییرات معمولاً ناشی از فعالیت‌های سلول‌های سرطانی و تأثیر آنها بر ساختار پوستی می‌باشد. در زیر به برخی از تغییرات ممکن در پوست و ارتباط آن با سرطان بازو اشاره می‌شود:

• تغییر در رنگ پوست:  مشاهده تغییراتی در رنگ پوست بازو، از جمله تغییر به قرمزی، یا سیاهی، ممکن است نشانه تغییرات پاتولوژیک باشد.
  •  تغییرات در آفت یا زخم:  ظاهر آفت یا زخم بر روی پوست بازو، خصوصاً اگر بدون دلیل آشکاری باشد، نشانه مشکلات جدی مانند سرطان می‌باشد.
  • تورم و گندیدگی : تورم یا گندیدگی در نواحی مختلف پوست بازو که نشانه فعالیت سلول‌های سرطانی و گسترش آنها می‌باشد.
  • تغییرات در بافت پوست: ممکن است بافت پوست تغییراتی نظیر تغییر در نرمی یا سفتی، ضخیم شدن یا نازک شدن نشان دهد.

تغییرات در پوست ممکن است ناشی از عوامل دیگر نیز باشند، اما اگر هرگونه تغییراتی مشاهده می‌کنید که نگران‌کننده به نظر می‌رسد یا برای مدت طولانی ادامه دارد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با انجام ارزیابی فیزیکی و انجام تست‌های تشخیصی، تشخیص صحیح را ارائه دهد و در صورت لزوم، به درمان مناسب راهنمایی کند.

تورم و گندیدگی

تورم بازو ممکن است یکی از علائم سرطان بازو باشد. این تورم معمولاً ناشی از فعالیت سلول‌های سرطانی و گسترش آنها به بافت‌های اطراف می‌باشد. در زیر به برخی از علائم ممکن در صورت وجود تورم در بازو و ارتباط آن با سرطان بازو اشاره می‌شود:

• تورم و گندیدگی: تورم در ناحیه بازو، ممکن است نشانه وجود سلول‌های سرطانی باشد که به بافت‌های اطراف گسترش یافته‌اند.
  • تغییر در شکل و اندازه بازو: تغییرات آشکار در شکل یا اندازه بازو که به صورت ناگهانی رخ دهد، ممکن است به وجود سلول‌های سرطانی اشاره کند.
  • درد: تورم ممکن است با درد همراه باشد. این درد ممکن است به دلیل فشار سلول‌های سرطانی به عصب‌ها یا تحریک لنفاوی‌ها ایجاد شود.
  • تغییرات در پوست: هر تغییر غیرعادی در پوست بازو، مثل تغییر در رنگ، آبکی شدن، گندیدگی یا ظاهر زخم و آفت، نشانگر مشکلات جدی می‌باشد.

محدودیت در حرکت

محدودیت در حرکت بازو ممکن است یکی از علائم سرطان بازو باشد. این محدودیت معمولاً ناشی از فشار سلول‌های سرطانی به ساختارهای اطراف یا گسترش آنها به عضلات و مفاصل بازو می‌باشد. در زیر به برخی از علائم ممکن در صورت وجود محدودیت در حرکت بازو و ارتباط آن با سرطان بازو اشاره می‌شود:

• درد در حین حرکت: درد در حین حرکت بازو، مخصوصاً اگر به صورت مداوم باشد، ممکن است نشانه محدودیت حرکت ناشی از سلول‌های سرطانی باشد.
  • تغییر در شکل و اندازه بازو: تغییرات ناگهانی در شکل یا اندازه بازو که باعث محدودیت در حرکت می‌شود، ممکن است به وجود سلول‌های سرطانی اشاره داشته باشد.
  • ضعف عضلات: حساسیت به ضعف عضلات یا کاهش توان فیزیکی در بازو که بیشتر از معمول است.
  • محدودیت در گردش مفاصل: عدم توانایی در انجام حرکات گردشی طبیعی در مفاصل بازو.
  • تغییرات در پوست: مشاهده تغییرات در پوست بازو، مثل تغییر در رنگ یا ظاهر زخم و آفت.

سوالات متداول علائم سرطان بازو